Tudung radiator bertekanan dalam rajah mempunyai injap pelaras tekanan dan injap vakum dengan itu jika tekanan cecair dipanaskan di dalam sistem penyejukan melebihi 19 kgcm2 wap memaksa injap larasan tekanan terbuka dan membebaskannya ke udara atau atmosfera dari paip limpah. Penyambungan Paip Gunakan 2 sepana untuk mengikat atau membuka sambungan paip bagi mengelakkan paip terpiuh.
Seiring peningkatan teknologi cecair penyejuk coolant yang ditambah bahan aditif dihasilkan bagi menggantikan air biasa untuk penyejukan lebih baik.
Paip dalam sistem penyejukkan. Paip jenis PN10 dan PN20 mempunyai hak untuk meningkatkan dimensi linearnya dengan peningkatan suhu. Buat pemeriksaan tekanan jika perlu dikhuatiri ada kebocoran berlaku pada sistem penyejukkan. Walaupun antibeku atau antibeku selalu digunakan maka lama-kelamaan produk penguraian cecair ini terkumpul dalam CO yang dapat menyumbat sarang lebah radiator dan mendeposit pada selang dan paip cawangan sistem.
3 Sistem Penyejukan berpusat dan sistem District Cooling merupakan proses kitaran pendinginan udara pada satu lokasi yang kemudian diagihkan kepada semua arah atau lokasi yang lain. Dan setiap melaksanakan fungsinya mereka akan diterangkan dengan lebih terperinci di bawah. Setiap sistem dalam kenderaan perlulah di periksa dan diservis mengikut waktu.
Pemeriksaan secara berjadual juga dapat menggurangkan kos servis dan memanjangkan hayat kenderaan. Masalah tekanan rendah dalam paip air diselesaikan dengan bantuan dua jenis peranti. Pam edaran konvensional terdiri daripada pemutar pendesak yang dipasang dan enjin yang berputar semua ini.
Oleh itu pemasangan mereka perlu disertakan dengan peranti pelbagai jenis pemampat dan sokongan gelongsor. Dalam kebanyakan kes pembaikan hanyalah langkah sementara kerana tekanan tinggi selalu timbul dalam sistem penyejukan yang akan terjadi akibat tekanan berulang yang utama. Pemanjangan mereka ketika mencapai suhu 60 derajat Celcius jauh lebih.
CARA MENSERVIS SISTEM PENYEJUKAN. Sistem penyejukan udara untuk enjin satu silinder sistem penyejukan cecair untuk enjin banyak silinder Sistem penyejukan udara Ciri-ciri. Sekiranya anda melakukan penyelenggaraan dan pembersihan sistem tepat pada masanya anda tidak perlu menukar radiator.
Kerapkali udara sistem. Jika tangki simpanan langsung kosong periksa cecair di dalam tangki utama. 4Dua jenis sistem penyejukan yang digunakan secara meluas dalam dunia automotif iaitu.
Dalam kebanyakan kes seperti campuran selepas basuh dan kadang-kadang sangat keruh warna kuning-hijau. Kinerja sistem penghawa dingin terutamanya memberi kesan kepada pilihan bahagian ini kerana yang lebih tinggi semakin besar diameter pipa mesti. Terdapat nama-nama lain bagi penyejat iaitu gelung penyejuk unit penyejuk gelung pembeku dan penyejuk cecair.
Cecair yang menjadi kebiasaan pada permulaan industri kereta adalah air water. Sistem ini memiliki beberapa komponen utama iaitu unit penyejuk atau Chiller Air Handling Unit AHU menara pendinginan sistem pam sistem perpaipan. Sistem penyejukan VAZ-2106 terdiri daripada beberapa elemen.
Kerja tungku yang buruk. Tudung radiator bertekanan dalam rajah mempunyai injap pelaras tekanan dan injap vakum dengan itu jika tekanan cecair dipanaskan di dalam sistem penyejukan melebihi 19 kgcm2 wap memaksa injap larasan tekanan terbuka dan membebaskannya ke udara atau atmosfera dari paip limpah. Jika anda hanya menggunakan air biasa untuk sistem penyejukkan air perlu ditukar sekiranya ia.
Sebelum anda mencuci sistem penyejukan serum atau bahan tambahan - tidak penting anda perlu ingat bahawa seluruh proses ini dilakukan dalam 3 langkah. Satu komponen dalam sistem penyejukan dan penyamanan udara yang digunakan untuk proses penyerapan haba dan menghasilkan kesejukan pada ruang atau bilik. Juga dalam beberapa sistem penyejukan saluran paip digunakan dengan diameter dalam 12 inci 127 mm 34 1905 mm 58 1588 mm.
Yang pertama lebih mudah dipasang dan mereka lebih mudah dipasang di dalam sistem. Memeriksa dan menservis sistem pada kenderaan dapat mengelakan kenderaan rosak pada waktu yang tidak dijangka. Cecair akan dialirkan menerusi paip tahan panas dalam.
Berdasarkan konsep sama asas sistem penyejukan enjin bergantung kepada kitaran cecair dalam enjin. 1Menggunakan udara sebagai medium penyejukan. Sistem pada enam berbeza daripada yang digunakan dalam kereta model kemudian bermula dari 2108.
Pam beredar dan mandiri. PANJANG PAIP BAHAN PENDINGIN MODEL ALC10C ALC15C ALC20C ALC25C MaxLength L m 12 12 15 15 MaxElevation H m 5 5 8 8 MaxNoof bends 10 10 10 10 Dalam sistem penyamanan udara panjang paip dan jumlah L-bow adalah amat dititik. Penyebab umum masalah ini adalah sistem penyejukan tersumbat CO itu sendiri.
Paip polipropilena diperkuat digunakan dalam sistem pemanasan. Pertama flushing radiator kemudian enjin dan selepas - pemanasan sejuk.
Mekanik Kelengkapan Tolak Tanah